معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به دلیل بحرانی بودن کیفیت هوا در شهر کرمانشاه همه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در مناطقی که کیفیت هوای آن بحرانی اعلام شده است همه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی اضافه کرد: در شهر‌های با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند و سایر افراد با استفاده از ماسک‌مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

شکیبا، با بیان اینکه حضور در بوستان‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، نباید صورت بگیرد افزود: مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک‌ها در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

وی افزود: تردد خودرو‌های شخصی باید کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارید.

شکیبا، با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنند یادآور شد: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک باید استفاده کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات در چنین شرایطی باید افزایش یابد افزود: تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، شهروندان از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.