آبیاری نوین چهار هزار هکتار از اراضی در کشت و صنعت مغان هدف‌گذاری شد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: چهار هزار هکتار از اراضی این شرکت با هدف رونق تولید و اشتغال هدف‌گذاری شده است.

قاسم محمدی گفت: از ۲۳ هزار هکتار اراضی در کشت و صنعت مغان ۱۷ هزار هکتار آن مربوط به زراعت آبی است که چهار هزار هکتار آن تبدیل به آبیاری نوین می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و اهتمام شرکت کشت و صنعت به این امر می گوید: علاوه براین طرح آبیاری زیرسطحی هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شرکت در دستور کار قرار گرفته و قرارداد اجرای ۸۰ هکتار از آن با مرکز پیشران نهاد منعقد شده و این طرح هم بزودی عملیاتی خواهد شد.

به گفته او، قرارداد مطالعه و زهکشی ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) امضا و مطالعات اولیه طرح انجام شده است که بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه از ۲۳ هزار هکتار اراضی ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار مربوط به باغات است که ۵۰ درصد آن فرسوده شده است، گفت: در سال‌های اخیر ۵۰۰ هکتار از باغات کشت و صنعت بازسازی و احیا شده و کشت جدید هم به میزان ۳۰۰ هکتار در یک سال گذشته انجام شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین با اشاره به توسعه کشت ذرت بذری می گوید: کشت یک هزار هکتار ذرت بذری در کشت و صنعت هدف‌گذاری شده که در صورت تحقق، این شرکت پیشقراول توسعه ذرت بذری در کشور خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.