اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد خبر داد.

احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در بازدید از شهرستان میبد بابیان اینکه برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد با پیگیری‌های فرماندار تاکنون یک میلیارد تومان جذب‌شده است، گفت: این اعتبار از محل سفر دوم ریاست محترم جمهوری است و قرار است در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای آزادی سازی این حریم هزینه شود.

او افزود: امسال برای احداث جایگاه ویژه بافت زیلوی بزرگ هم ۴ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو زیرساخت بهتری ازلحاظ تولید پیدا خواهد کرد.

آخوندی تصریح کرد: در روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی هم ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع این روستا اختصاص داده شد تا وضعیت خوبی را پیدا کند.

 نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ساماندهی راسته‌بازار گفت: شهرداری تاکنون نزدیک سه میلیارد تومان برای ساماندهی راسته‌بازار هزینه کرده است.
میر محمدی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام‌شده قرار شد قریب ۸ میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار گیرد تا برای زیرساخت آب، گاز و برق و هم برای سنگ‌فرش این بازار هزینه و قبل از ماه محرم شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد از محل احداث خیابان در محدوده طرح تفضیلی و جامع میبد، راسته‌بازار، بافت‌های تاریخی و خیابان‌های موردنظر برای آزادسازی در منطقه شهیدیه بازدید و طرح‌های این مناطق را بررسی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار