والی بلخ با دیپلمات های ارشد و نمایندگان شش کشور خارجی در شهر مزارشریف دیدار و گفتگو کرد.

مرکز اطلاعات و رسانه‌های ولایت بلخ از دیدار والی این ولایت با سرکنسول و دیپلمات های ۶ کشوری ترکمنستان، ترکیه، ایران، ازبکستان، قزاقستان و پاکستان در شهر مزارشریف خبر داد و گفت در این دیدار با این دیپلمات ها راجع به موضوعات گوناگون اجتماعی و فرهنگی دوجانبه و چند جانبه گفت‌وگو شده است.

به گفته دفتر والی بلخ محمد یوسف وفا، سرپرست مقام ولایت بلخ با بازار بای كعبه يوف، سرکنسول ترکمنستان، سميع لطفو طورگوت، سرکنسول ترکیه، سيد حسن يحيوی، سرکنسول ايران، ايلدار صالح خوجيوف،نماینده کنسولگری ازبکستان، نورژان عبدالله يوف، مسئول تجارتی کنسولگری قزاقستان و هیواد محمدپرویز، نماینده کنسولگری پاکستان طی نشستی بر روی افزایش روابط میان افغانستان و این کشورها گفتگو کرده است.

در این نشست سرکنسول ها و نمایندگان این شش کشور منطقه بر گسترش روابط فرهنگی، تعلیمی، تجارتی و صحی میان کشورهای متبوع شان و افغانستان تاکید کرده اند.

براساس این خبرنامه محمد یوسف وفا، سرپرست مقام ولایت بلخ در این نشست گفته است در حال حاضر امنیت و حاکمیت سرتاسری برقرار شده و کشورهای جهان باید حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند و نمایندگان کشورهای منطقه نیز در نشان دادن تصویر واقعی افغانستان به جهانیان مسئولیت خود را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.