رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مبارزه قاطع با فساد، مولدسازی زندان‌ها در اشتغال‌آفرینی و جلوگیری از بیکاری کارگران از سیاست‌های دستگاه قضایی این استان است.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در نخستین جلسه تعاملی که با حضور علی‌اکبر علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان این استان و جمعی از اعضای شورای معاونان و مسؤولان شورای قضایی استان  برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در رویکرد تعاملی ایجاد شده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حوزه‌های قضایی اهتمام ویژه‌ای دارد.

عبداللهی افزود: پس از تدوین و تصویب شیوه‌نامه هماهنگی و تعامل قانونی قوای قضاییه و مقننه، جلسات متعددی در سال گذشته به همت مسؤولان قضایی برگزار شد تا با همدلی و اتحاد، خدمت به، ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز به روز افزایش یابد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان سمنان با بومی‌سازی سیاست‌های سند هفتم توسعه به دنبال پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت است و به صورت جدی نظارت فعال بر حُسن اجرای آن مأموریت‌ها را پیگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: اجرای فرامین ابلاغی مقام معظم رهبری به قوه قضاییه از اهداف دستگاه قضایی استان است که با تلاش کارکنان قضایی و اداری در تلاش برای تحقق آن هستیم.

عبداللهی گفت: سال گذشته موضوعات مختلفی ازجمله گسترش عدالت و احیای حقوق عامه، حدنگاری اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی استان، هوشمندسازی فرآیند‌ها و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین، تأمین آزادی‌های مشروع، نظارت بر حُسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم با تشکیل قرارگاه مقابله با جرم رویکرد دستگاه قضایی استان سمنان بود.

وی تأکید کرد: مبارزه قاطع با فساد، مولدسازی زندان‌ها در اشتغال‌آفرینی، مساعدت جدی در امر احیای واحد‌های تولیدی، اشتغال‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم و جلوگیری از بیکاری کارگران، به عنوان سیاست‌های دستگاه قضایی استان سمنان ترسیم و عملیاتی کردن آن تعقیب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.