مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

۶۰ درصد ظرفیت سد‌های آذربایجان شرقی خالی است

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی میزان بارش‌ها طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: هم اکنون ۴۰ درصد ظرفیت سد‌ها پر و ۶۰ درصد خالی است.

آقای غفارزاده در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی تبریز گفت: متوسط بارش آذربایجان شرقی نیز کاهش یافته و یکی از موضوعات مهم کلانشهر تبریز آب شرب آن است که تاثیر مستقیمی در رضایتمندی و رفاه شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد آب شرب تبریز از زرینه رود میاندوآب، ۳۰ درصد آن از چاه‌ها و قنوات و ۱۵ درصد نیز از طریق سد نهند تامین می‌شود، اظهار کرد: کل مسیر ۱۴۰ کیلومتری انتقال آب لوله گذاری فولادی شده و امسال قطعی آب در این شهر روی نخواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سد نهند به طور میانگین تنها ۲۰ درصد از کل ظرفیت خود آب دارد گفت: نبود رینگ آبی از بزرگترین مشکلات تبریز بوده و برای تکمیل این رینگ نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.

آقای غفارزاده با اعلام اینکه رینگ آبی جنوب تبریز اجرا و به زرینه رود وصل شده است و شمال این شهر رینگ آبی ندارد ادامه داد: تمام کلانشهر‌های توسعه یافته کشور دارای رینگ آبی بوده و از راه آن‌ها آب یکدست و با کیفیت مطلوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و مشکل افت فشار آب در این شهر‌ها نیز وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.