نشست هم اندیشی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با دهیار و اعضای شورای روستای شاهین تپه جهت راه اندازی خانه هلال در این روستا، برگزار شد.

حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست با دهیار و اعضای شورای روستای شاهین تپه گفت: خانه‌های هلال در روستا‌ها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیرو‌های امدادی به مردم روستا کمک کنند در نتیجه با ارایه آموزش‌های لازم امدادی به روستاییان می‌توان میزان خسارت‌ها را کاهش داد.

وی به اهمیت راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران بهترین ظرفیت و خانه‌های هلال بهترین مکان برای فعالیت‌های امداد و نجات و آموزشی در روستا‌های استان هستند.

خوئینی ادامه داد: می‌توان با ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی هلال احمر به جوانان روستا‌ها از این ظرفیت بسیار خوب استفاده کرد و برای مربیگری در این خصوص برای بهره مندی افراد دیگر در آن روستا بهره برد و افراد بیشتری را تحت آموزش‌های هلال احمر قرار داد.

‏‎ سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان گفت: خانه‌های هلال تشکیل شده تا در گام نخست فرد آماده، سپس خانواده آماده و در نهایت جامعه‌ای آماده در ‏برابر خطرات داشته باشیم تا بتوانیم خسارات ناشی از عوامل طبیعی و حوادث و بلایا را تا میزان زیادی ‏کاهش دهیم که امیدواریم ما در استان قزوین نیز بتوانیم موثر و قوی عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.