مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور ارائه رویکرد مدون برای مدیریت پایدار تالاب ها، برنامه مدیریت جامع این تالاب تدوین می‌شود.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در راستای ارائه رویکرد مدون برای مدیریت پایدار تالاب بین المللی قوپی باباعلی، بهره مندی خردمندانه از ظرفیت ارزشمند اکوسیستمی آن، ارتقای مشارکت مردم محلی برای حفاظت و گسترش همکاری‌های بین بخشی جهت رونق گردشگری تالاب، برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی قوپی باباعلی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی جاری ۷ میلیون متر مکعب آب به تالاب تخصیص یافته است، افزود: با توجه به شرایط اکولوژیک تالاب و نظر کارشناسان، در صورت نیاز هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط جهت افزایش سهم آبی این تالاب انجام می‌گیرد.

شهند همچنین چرای بی رویه دام و استفاده از شیوه سنتی آبیاری در کشاورزی را از عوامل تهدید کننده تالاب دانست و اضافه کرد: از بین رفتن پوشش گیاهی، فرسایش خاک و ایجاد ریزگرد‌ها در منطقه از معظلاتی است که به وجود می‌آید و برای رفع این مشکلات نیازمند مشارکت فعالانه جوامع محلی در امر حفاظت از تالاب‌ها هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اهدای تابلوی زیست محیطی از فعالیت‌ها و تلاش‌های اهالی روستا و جوامع محلی در راستای حفاظت از محیط زیست و به ویژه در مورد تالاب بین المللی قوپی باباعلی مهاباد تقدیر کرد.

تالاب بین المللی قوپی باباعلی با مساحت ۱۲۰۰ هکتار در مسیر جاده مهاباد به میاندوآب و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و از تالاب‌های فصلی و بین المللی استان آذربایجان غربی است که از سال ۱۳۵۴ عضو کنوانسیون رامسر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.