سفیر ایران در پکن با اشاره به سفر رییس جمهور به چین و امضای دو تفاهمنامه رسانه‌ای گفت: این تفاهمنامه ساز و کار جدیدی را برای همکاری رسانه‌ای دو کشور فراهم می‌کند.

وز جمعه مورخ ۲۲ اردیبهشت سال جاری نشست «فصل جدید روابط رسانه‌ای ایران و چین» به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن با اصحاب رسانه چین برگزار شد.

در این گردهمایی محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به چین در بهمن ماه ۱۴۰۱ و امضای اسناد مهم از جمله دو تفاهمنامه رسانه‌ای با طرف چینی و به ویژه یادداشت تفاهم صدا و سیما با گروه رسانه‌ای چین موسوم به CMG اظهار داشت: این تفاهمنامه ساز و کار جدیدی را برای همکاری رسانه‌ای دو کشور فراهم می‌کند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست اعلام آمادگی ما برای اجرایی‌سازی این تفاهم و تعامل حداکثری با اصحاب رسانه چین است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن ادامه داد: سفارت ایران آمادگی دارد نظرات و عقاید هر کدام از فعالان رسانه‌ای چینی در حوزه‌های مختلفی همچون مستندسازی، تولید مشترک، فعالیت‌های آموزشی، تبادل تجربیات و اعزام هیات‌ها را دریافت و پیگیری کند.

کشاورززاده بیان کرد: حوزه رسانه یکی از حوزه‌های بسیار مهم و با توانمندی بالا در روابط دو کشور است که نقش بسزایی در تعاملات مردم با مردم و به تصویر کشیدن واقعیت‌های دو کشور و توسعه دیپلماسی عمومی دارد.

وی تصریح کرد: فعالان رسانه‌ای چینی نیز ضمن استقبال از برگزاری چنین رویداد‌هایی به بیان آرا و نظرات خود در توسعه همکاری رسانه‌ای ایران و چین پرداختند و مقرر شد ایده‌ها و پروژه‌های همکاری در حوزه‌های خود را در آینده‌ای نزدیک به سفارت ج. ا. ایران منتقل کنند.

در این نشست نمایندگانی از خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مطرح چین همچون CGTN CCTV Phoenix TV و بخش فارسی رادیو بین‌الملل چین شرکت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار