معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان را ۱۳ هزار و ۳۵۱ تن اعلام کرد.

داریوش حصار گفت: براساس آخرین گزارش‌ها تا امروز ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳ هزار و ۳۵۱ تن گندم سیلویی و بذری و دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

او با اشاره به اینکه خرید محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد، افزود: از این میزان محصول خریداری شده، ۱۱ هزار و ۷۰۱ تن گندم سیلویی، یکهزار و ۴۵۶ تن گندم بذری و ۳۵۱ تن دانه‌های روغنی کلزا است.

حصار می‌گوید: کشاورزان استان این میزان محصول را به ۹ مرکز خرید گندم و ۲ مرکز خرید کلزا در شهرستان‌های مختلف استان تحویل داده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به علت بارش‌های مطلوب سال زراعی جاری کارشناسان زراعی پیش بینی کردند که امسال با افزایش خوبی نسبت به سال قبل دارد، بطوریکه میزان برداشت امسال معادل ۱۰۰ هزار تن گندم پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: سال زراعی جاری ۷۰ هزار هکتار زمین دیم و ۲۰ هزار هکتار مزرعه آبی در استان زیر کشت محصول گندم رفته است.

حصار با اشاره به پیش بینی برداشت ۷۵۰ تن دانه‌های روغنی کلزا در مزارع استان، گفت: این میزان برداشت در ۵۰۰ هکتار از مزارع پیش بینی شده است.

سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول زراعی معادل نیمی از کل تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیش از ۱۳۲ هزار و ۵۱۱ هکتار مزرعه این استان کشت و تولید می‌شود.

 
 

برچسب ها: خرید گندم ، خرید کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.