خرید تضمینی کلزا در خراسان رضوی آغاز شد

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید تضمینی ۱۵۶ تن کلزا از کشاورزان تایباد عملیات خرید تضمینی این دانه روغنی در استان آغاز شد.

وحیدرضا فریدونی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه از شهرستان تایباد با خرید ۱۵۶ تن کلزا آغاز شده است.

او افزود: در حال حاضر دو مرکز خرید در استان فعالیت دارند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها ۱۴ مرکز خرید به خدمات رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی قیمت پایه خرید دانه کلزا را در امسال ۲۲۰ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: این قیمت خرید تضمینی با احتساب ۱۰ درصد رطوبت و ۲درصد ناخالصی خواهد بود.

فریدونی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۳۲۰۴ هکتار سطح زیر کشت بیش از ۵۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

او ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده وجه محصولات خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار