مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

جوانی جمعیت نیازمند تعامل و هم‌افزایی گروه‌های مردمی و ارکان دولتی است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نقش سرمایه انسانی در توسعه و پیشرفت ضرورت دارد تمامی ارکان جامعه اعم از گروه‌های مردمی و دولتی با تعامل و هم‌افزایی در مسیر جوانی جمعیت گام بردارند.

زهرا ابراهیمی  ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت اظهارداشت: موضوع جمعیت جوان به عنوان مولفه اصلی تمامی جوامع در سال‌های متمادی در کشور مغفول واقع شده و سیاست‌های اشتباه فرزند کمتر، زندگی بهتر شرایط کنونی را رقم زده است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت متاثر از عوامل مختلفی است اما عامل فرهنگی و توجه نکردن توجه به سالمندی جمعیت و آگاهی نسبت به مخاطرات جامعه بویژه سالمند از مهمترین عوامل به شمار می رود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیامدهای منفی کاهش جمعیت در زندگی خانواده‌ها و اثرات منفی سالمندی و پیری جمعیت طی سال‌های آینده باید اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و اصلاح نگرش مردم نسبت کاهش تجردزیستی، رشد ازدواج و فرزندآوری صورت گیرد و این مهم با آگاهی بخشی به آحاد جامعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی قابل حصول است.

وی بیان کرد: در آبمانماه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب و ابلاغ کرد و قانون ۷۳ ماده‌ای ابلاغی حرکتی پویا برای تبیین سیاست‌های جمعیتی را رقم زد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار