برای تک‌تک دانشجومعلمان محصل در همه رشته‌ها، شناسنامه قرآنی تهیه خواهد شد

سیده‌فاطمه موسوی مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در حاشیه سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان گفت: برای تک‌تک دانشجومعلمان محصل در همه رشته‌ها، شناسنامه قرآنی تهیه خواهد شد و از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه به‌عنوان داور در این زمینه بهره خواهیم گرفت.


سیده‌فاطمه موسوی افزود:  یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، استفاده از ظرفیت برگزیدگان در استان‌های محل تحصیلشان است. همه شرکت‌کنندگان، سفیران حوزه فرهنگی پردیس‌ها، به‌ویژه در عرصه قرآن و عترت خواهند شد و یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال با سالیان گذشته، شبکه‌سازی دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره است.

او گفت: هدف ما، ارتقای سطح فعالیت قرآنی دانشجویان است و فعالان این جشنواره، کمک‌مربیان حوزه قرآن در پردیس‌های محل تحصیلشان خواهند بود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه  همه دانشجویان حداقل باید توانمندی روخوانی و صحیح‌خوانی قرآن را داشته باشند و از ماه آینده، بخشنامه این طرح ارسال و برای دانشجویان ورودی سال ۹۹ به بعد اجرا می‌شود افزود:  برگزیده شدن دانشجویان در این جشنواره، بر انتخاب مدارس محل اشتغال آن‌ها در آینده مؤثر خواهد بود، هر چند محل طرح آن‌ها مشخص شده، ولی انتخاب مدارس متغیر است و از آموزش و پرورش قول گرفته‌ایم تا برای فعالان حوزه قرآن تفاوت قائل شوند.

موسوی افزود: خروجی این طرح باید کارنامه فرهنگی دانشجومعلمان باشد. آموزش و پرورش بر مباحث قرآنی و طرح‌های مربوط به آن تأکید بسیاری دارد و هدف این است که همه معلمان آینده کشور علاوه بر توانمندی در صحیح‌خوانی قرآن، توانایی تدبر در قرآن را نیز داشته باشند. همه این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک به کمک دانشجومعلمان فعال در عرصه قرآن که در این جشنواره‌ها هم شرکت می‌کنند، اجرا خواهد شد.

او مهجور بودن قرآن را یکی از مشکلات همه دانشگاه‌ها دانست و گفت: قرآن از جذابیتی برخوردار است که به راحتی افراد را به سمت خود می‌کشاند. جذب جوانان غربی به قرآن نشان‌دهنده این است که با تلاش بیشتر کشور‌های اسلامی، شاهد تأثیر بسیار بیشتری خواهیم بود. از همه همکاران امور فرهنگی و رؤسای پردیس‌ها درخواست می‌شود که برای شناخت بیشتر دانشجویان نسبت به فضایل قرآن همت بیشتری داشته باشند؛ ما هم در حد توان در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان  امروز با معرفی برگزیدگان در اصفهان به پایان می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.