آقای هدایتی گفت: اتصال شبکه ملی به شبکه حمل ونقل بین المللی براساس تعاریف در قالب کریدور معنی پیدا میکند و در آن بحثهای نرم افزاری، تبادل دانش مدرنیته و دیجتالیزیسون از جمله رویکردهای جدی و مهم در توسعه حمل ونقل است که با استفاده از تمامی این ابزارها و یکسان سازیها میتوانیم مبدا و مقصد بارهای ترانزیت منطقه را جذب کنیم.
به گفته مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری، در قالب هدف گذاری مشترک که در شهریور سال گذشته انجام شد نشست سه جانبه روسیه- آذربایجان و ایران داشته ایم که در آنجا برای هدف گذاری ۱۵ میلیون تنی به توافق رسیدیم و این ترانزیت در بخش جادهای، ریلی ،حمل ونقل دریایی محقق میشود.
او میگوید: به طور خاص در آستارا که مرز اتصال به کریدور شمال - جنوب است سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد ترانزیت داشته ایم و این روند رو به رشد است، ولی نیاز به یکسری یکسان سازی و زیرساختی مرزی به ویژه با کشور آذربایجان دارد همچنین نیاز به یک سری هماهنگیهای مضاعف به لحاظ قوانین و مقررات منطقهای و گمرکی بین کشورهای واقع در منطقه وجود دارد تا بتواند توقفهای مرزی را تا حد امکان کاهش دهند و در صورتی که ما بتوانیم با کمک جمهوی آذربایجان توقفهای مرزی را تا حد امکان کاهش دهیم، ظرفیت عبور و مرور از کریدورهای شمال جنوب به ویژه در بخش جادهای افزایش زیادی پیدا می کند.