جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان نیاز به توسعه دارند.

مسعود قنبری جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز (۲۷ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که با حضور استاندار کرمانشاه در محل مرکز فرهنگی یادمان شهدای مرصاد برگزار شد، با بیان اینکه یادمان‌های استان مشکلات زیرساختی زیادی دارند، گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید یادمان‌های استان که در واقع شناسنامه‌های هویتی کرمانشاه هستند را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سمت و سو گرفتن کاروان‌های راهیان نور به سمت جبهه‌های غرب در سنوات اخیر، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دفاع مقدس دارد و یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها این است که همه ساله مراسم افتتاحیه اردو‌های راهیان نور کشور در سالروز عملیات بازی دراز در این استان برگزار می‌شود که این موضوع وظیفه استان را برای توسعه یادمان‌ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت سنگین می‌کند.

جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از یادمان مرصاد به عنوان یکی از یادمان‌های مهم دوران دفاع مقدس یاد کرد و با بیان وضعیت کنونی یادمان مرصاد گله مندی کاروان‌های راهیان نور را در پی داشته، گفت: باید صحن این یادمان توسعه پیدا کند.

قنبری با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان در اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: از ۱۵ خرداد برنامه‌های مرتبط با برگزاری کنگره شهدای استان کلید خواهد خورد و تلاش خواهیم کرد تا در زمان باقیمانده تا برگزاره اجلاسیه کنگره، فضای استان را شهدایی کنیم.

وی تاکید کرد: برگزاری کنگره شهدا فرصت خیلی خوبی بری معرفی شهدا به نسل جوان است و در تلاشیم تا از این ظرفیت خوب برای الگوپذیری نسل جوان از شهدا استفاده کنیم.

قنبری با درخواست از همه دستگاه‌ها برای همکاری جهت برگزاری باشکوه کنگره، تاکید کرد: برای برگزاری مطلوب کنگره باید همه دستگاه‌های پای کار بیایند.

وی اشاره‌ای هم به حوادث سال گذشته و آسیب‌های آن داشت و گفت: جوانان را با انقلاب آشنا نکرده‌ایم و امروز داریم چوبش را می‌خوریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.