سرپرست دانشگاه سمنان :

فضای اشتغال دانش‌آموختگان در استان سمنان فراهم شود

سعدالدین بر لزوم تدوین رشته‌های متناسب با نیاز جامعه و بازار کار تأکید کرد و گفت: ایجاد فضای کار برای دانش‌آموختگان در استان سمنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 سیف‌الله سعدالدین، سرپرست دانشگاه سمنان در دهمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و وزیر علوم درباره بهره‌وری و رویکرد حل مسأله در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: مهار تورم نیازمند علم است و این علم در دانشگاه‌ها وجود دارد؛ بنابراین دانشگاه‌ها این رسالت را دارند که با علم نافع خود در مسائل ورود کنند.

سعدالدین، همچنین ساماندهی آموزش عالی و نیز تدوین رشته‌های متناسب با نیاز جامعه و بازار کار را از دیگر تأکیدات دانست و افزود: رؤسای دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای جامعه در سطح ملی و منطقه‌ای در ایجاد رشته‌های جدید تلاش کنند و نگرش خود را در این زمینه تغییر دهند.

وی وجود پارک‌های علم و فناوری را در تحقق نامگذاری سال بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد فضای کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مکانی برای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان برای افراد تحصیل‌کرده هستند.

سرپرست دانشگاه سمنان ایجاد امید بین دانشجویان، اعضای هیأت علمی و یاوران علمی را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد این روحیه سبب پیشبرد بهتر امور در زمینه‌های مختلف است.

سعدالدین پنج اولویت اصلی وزارت علوم شامل «مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری»، «آموزش، پژوهش و برون‌داد هدفمند»، «نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری»، «شاگرد، فناور و نوآور پروری» و «تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش» را یادآور شد و بیان کرد: همه دانشگاه‌ها و به ویژه پارک‌های علم و فناوری باید این محورها را مورد توجه قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.