معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مخاطبان دولت در مسائل اجتماعی و انتخابات فارغ از تمامی گرایشهای سیاسی، فکری، قومی و مذهبی، همه مردم، شامل ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور هستند.

محمد رضا غلامرضا روز چهارشنبه در اجلاس معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور در مشهد گفت: رویکرد دولت، پیگیری جهت حل مطالبات همه مردم، به دور از تمامی تقسیم بندی های مرسوم سیاسی است.

او افزود:اصل مردم سالاری دینی این است که مردم ولی نعمت و مسوولان خادمان مردم هستند.

معاون سیاسی وزارت کشور، در تبیین مشارکت سیاسی و نقش حلقه های میانی افزود: مطالبات شهروندان را به صورت محله محور با نهادهایی مانند مساجد، هیآت مذهبی، گروههای جهادی، سازمان های مردم نهاد و سرای محلات پیگیری می کنیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور نیز در این همایش با اشاره به تعداد ۴۷۷ فرمانداری در کشور، بر موضوع اجرای برنامه های آموزش عوامل اجرایی تاکید و بیان داشت: تاکنون دوره های آموزشی مختلفی به صورت مجازی و حضوری در برخی استانها برگزار شده است که تا پایان امسال نیز جلسات و همایش های متعدد استانی، منطقه ای و ملی برنامه ریزی شده است.

محسن اسلامی اظهار داشت: دوره های آموزشی منطقه ای با حضور عوامل ستادی اجرایی استانداری ها در هفت منطقه کشور، خرداد ماه در مازندران آغاز و هفت دوره آموزشی انتخاباتی ویژه فرمانداران نیز با حضور کارشناسان و حقوقدانان شورای نگهبان را شهریور تا ِآبان ماه سال جاری در مشهد خواهیم داشت.

وی همچنین بیان داشت: حق الزحمه عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات و همچنین بودجه سامانه های الکترونیکی انتخابات افزایش یافته است.

مدیر کل انتخابات وزارت کشور گفت: دستورالعمل انتخاب و وظایف هیات های اجرایی در انتخابات مجلس برای نخستین بار تدوین شده است.

اسلامی اضافه کرد: از این پس با هدف استفاده از همه اقشار و نخبگان در هیات‌های اجرایی انتخابات به عنوان معتمدان محلی، شاخص های انتخاب دقیقی برای ایشان تدوین شده است.

وی گفت: تاکید دستورالعمل بر استفاده از دانشگاهیان، بانوان، جوانان، روحانیون و تمامی اقشار اجتماعی است تا این هیات ها نقش مهم‌تری در جلب مشارکت عمومی و ارتقای سلامت انتخابات داشته باشند.

اسلامی ادامه داد: هیات های اجرایی با شرح وظایف مشخص و قانونی در بعد تایید صلاحیت ها نیز نقش آفرینی موثری در انتخابات خواهند داشت.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: ذات شهرداری ها نه سیاسی بلکه میدانی و خدماتی است اما بواسطه رضایت مندی مردم از حوزه خدمات شهری، عملکرد شهرداری ها در حوزه سیاسی تاثیر گذار است.

محمدرضا قلندر افزود: شهرداری ها علاوه بر فراهم کردن زمینه تبلیغات محیطی نامزدها در سطح شهر، با ارائه خدمات به مردم بویژه در مناطق کم برخوردار می توانند در جهت امیدآفرینی و رونق مشارکت تاثیر گذار باشند.

وی بیان داشت: الان همت ما در شهرداری شورای شهر مشهد این است که وقفه ای که مدتی در حوزه خدمات شهری بوجود آمده را جبران کنیم.

شهردار مشهد افزود: امیدواریم خدماتی ارایه دهیم تا در انتخابات آتی و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ تاثیر مناسبی را از عملکرد دیدگاه انقلابی به جای بگذاریم.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.