لزوم ترویج فرهنگ حضور و سرمایه‌گذاری نیرو‌های خارج از استان در جهت پیشرفت منطقه

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حضور و سرمایه‌گذاری نیرو‌های خارج از سیستان و بلوچستان، این مقوله را در راستای پیشرفت استان مهم ارزیابی نمود.

حجت الاسلام  مصطفی محامی در دیدار ابراهیم ویسی مدیرکل دیوان محاسبات استان و معاونین، ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه دیوان محاسبات و لزوم توجه دستگاه‌ها به این جایگاه، اظهار کرد: گزارش تخلفات دستگاه‌های استان از یک منظر مایه تاسف و از منظر دیگر بابت نقش شما در پیشگیری و مقابله با تخلفات و تلاش برای بازگشت اموال، باعث خوشحالی و نشانگر لزوم نظارت لازم بر عملکردهاست.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حضور و سرمایه‌گذاری نیرو‌های خارج از سیستان و بلوچستان در منطقه، اظهار داشت: با توجه به گزارش ارائه شده معلوم می‌شود این نظر که نیرو‌های غیربومی، دلسوز استان نبوده و مبالغ را برگشت می‌دهند مطابق واقع نیست چرا که مدیرانی که مرتکب این مسأله شده‌اند عمدتا از استان هستند.

حجت الاسلام  مصطفی محامی با بیان این که بخشی از عقب ماندگی سیستان و بلوچستان از جنس فرهنگی است، ادامه داد: از طرفی در برخی موارد، به خاطر ضعف فرهنگ کار جمعی حتی نیرو‌های سیستان و بلوچستان، نقاط دیگر را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند.

وی به عنوان نمونه، شرایط منطقه سیستان را متذکر شد و افزود: در منطقه سیستان، همه مسئولان بومی هستند و بودجه بالایی هم تزریق شده، اما متاسفانه اوضاع روز به روز بدتر می‌شود که خود نشانگر غلط بودن دیدگاه فوق است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان، تشریح کرد: برخی اوقات در شرایطی قرار می‌گیریم که مشکلات و مسائلی وجود دارد و از طرفی قوانین و چارچوب‌هایی هم هست که ممکن است دست و پاگیر بوده و منطبق با شرایط استان نباشد و ما اگر صرفا قانون را ملاک عمل قرار دهیم و شرایط را در نظر نگیریم ممکن است کار پیش نرود و از طرفی اگر نسبت به ضوابط، بی توجه باشیم، مشکلات عدیده بروز می‌کند و در هر دو حالت هرج و مرج پیش می‌آید.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در چنین شرایطی که بین دو محذور قرار می‌گیرید، می‌توان یک شورا با تکیه بر عقل جمعی و آیین‌نامه‌ی مشخص، تشکیل داد و راه حلی را در نظر گرفت و در عین حال در مسیر تصویب امر مربوطه در مرکز هم تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار