سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده انتظامی کل کشور در مراسم افتتاح سایت مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد: این مرکز یکی از بزرگترین مراکز در کشور و منطقه است و خدمات بیشتری در این قالب به مردم ارائه میشود.
وی افزود: از زمان تولد مرکز فوریتهای ۱۱۰ تا امروز، درصد تماسها و مشاوره مردم از پلیس روز به روز افزایش یافت و نیاز به توسعه این مرکز مورد توجه قرار گرفت و سال ۱۴۰۱ حدود ۵۴ میلیون تماس به مرکز فوریتهای ۱۱۰ ثبت شده که ۲۲ میلیون تماس عملیاتی بوده است که بر این اساس مأموریتها انجام شد.
رادان گفت: سهم تهران از این تماسها و عملیاتها حدود ۱۴ میلیون تماس و ۵ میلیون و ۸۰۰ عملیات بوده است.
فرمانده انتظامی کل کشور گفت: امروز در این مرکز فوریتهای پلیس حدود ۳۶۰ نفر از همکاران ما در ۳ شیفت کاری فعالاند و جهت پاسخگویی سریعتر و مرکز تجزیه تحلیل دادهها نیز جهت رسیدگی به دغدغه مردم راهاندازی شده است و پاسخگویی بهتری انجام میشود.
وی با ابراز اینکه "از استانداری، هلال احمر، اورژانس و آتشنشانی هم تشکر میکنم"، گفت: امروز تماسهای مردم با همکاران ما بهصورتی است که حتی اگر تماس از جنس پلیسی نباشد با اورژانس و هلال احمر ارتباط میدهیم و بهعکس و بهدنبال این هستیم سامانه یکپارچهای را راهاندازی کنیم.
رادان گفت: سامانه هوشمند نصب شده و برای مدیر مرکز مشخص است چهتعداد پشت خط و چه تعداد تماس پاسخگویی میشود و فاصله بین تماسگیرنده و پلیس یک تا دو تماس است و تلاش خواهد شد صفر شود همچنین ظرفیتها جهت پاسخگویی سه برابر شده است.
وی با بیان اینکه "در این مرکز همکاران ما به چند زبان عربی، انگلیسی و اسپانیایی در خدمت مردم هستند"، گفت: سامانه پیامکی هم به ۱۰ تا ۱۲ مورد ارتقا یافته است.