اولین واحد بازگردانی پساب کُلرآلکالی کشور به روش دانش بنیان بومی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مجموعه تولیدی شیمیایی کُلران سمنان به بهره برداری رسید.

سلاجقه در بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی و نشست با مدیران و متخصصان آن، رویکرد توسعه پایدار و دریافت تاییده‌های ملی و بین المللی مربوط به صنایع سبز و سازگار با محیط زیست را یک ظرفیت مطلوب و الگوی مناسب برای سایر واحد‌های صنعتی دانست و از حمایت این سازمان از طرح‌های بازچرخانی پساب واحد‌های صنعتی بعنوان یک معضل زیست محیطی خبر داد.

مدیر عامل شرکت کلران سمنان گفت: به منظور استفاده بهینه از آب و نمک بر جای مانده از فرآیند تولیدات کلر و مشتقات آن، پس از مطالعات ۵ ساله برای طراحی فناوری و رسیدن به دانش فنی و دو سال کار ساخت و تجهیز و تکمیل با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، این واحد تولید هم اکنون ۱۰۰ درصد پساب خط تولید خود را دوباره به چرخه تولید بازمی گرداند.

محمدعلی شریعت با بیان اینکه تا پیش از این فرآیند تصفیه و مدیریت پساب این مجموعه در قالب حوضچه‌های تبخیر انجام می‌شد از دریافت ثبت اختراع برای این طرح ملی صنعت کلرآلکالی کشور در این مجموعه خبر داد.

همچنین با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور خانه محیط زیست نیز به منظور فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و آموزشی و تبادل تجربیات موفق در واحد دانشگاهی علمی کاربردی وابسته به شرکت کلران نیز افتتاح شد.

شرکت کلران سمنان مستقر در شهرک صنعتی سمنان، بزرگترین واحد تامین کننده محصولات کلر و مشتقات آن در کشور با حدود ۳۰۰ تن گازکلر در روز است که با ۹۵۰ نیروی انسانی تمامی زنجیره تامین از معدن تا تحویل محصول به مشتری را بطور کامل مدیریت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.