ابراهیم کاظم‌نژند گفت: در راستای حمایت و حفظ قنوات باید پایش‌های متعددی انجام شود.

ابراهیم کاظم‌نژند، مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات یزد با اشاره به اینکه پایگاه میراث جهانی قنوات ایرانی تفاهم‌نامه‌ای در راستای ثبت جهانی قنوات منعقد کرده است، گفت: شرط یونسکو برای حفاظت و حمایت قنوات، انعقاد این تفاهم‌نامه بود و هر ارگان و وزارتخانه وظایف مربوط به خود را دارد.

مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات یزد افزود: در مجموعه دستگاه‌های مرتبط وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نیاز است اقدام ملی برای حمایت از این میراث گران‌بها انجام شود و باید توجه داشت که ثبت جهانی این میراث ارزشمند به منزله حمایت کشوری از این قنوات است.

او وظایف پایگاه میراث جهانی در زمینه گردشگری قنوات را متعدد توصیف کرد و اظهار داشت: باید در راستای حمایت و حفظ قنوات پایش‌های متعددی انجام شود و مستندنگاری و نقشه‌برداری‌های لازم نیز صورت گیرد.

کاظم نژند ادامه داد: نیاز است که کتابخانه مرتبط با اسناد مرتبط با قنوات برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان نیز راه‌اندازی شود.

او تأکید کرد که گردشگری قنات‌ها، مبحثی است که نیاز است که از آن حمایت کرد و این حمایت نباید در سطح استانی محدود شود، بلکه باید به‌صورت کلان و کشوری به این موضوع نگاه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
حمایت از قنوات فقط با بستن آب بند در مسیر و قبل از سیلاب های فصلی ست!