۴ کاوش باستان‌شناسی و ثبت ۱۳ اثر در فهرست آثار ملی در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته ۴ کاوش باستان‌شناسی و ثبت ۱۳ اثر در فهرست آثار ملی در حوزه میراث‌فرهنگی استان انجام شده است.

حسن محمدی ادیب همزمان با هفته میراث‌فرهنگی گفت: طی یک سال گذشته ۴ کاوش باستان‌شناسی در سطح استان انجام شده و ۱۳ اثر نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: گمانه‌زنی و کاوش در تپه بریس جهت تعیین حریم، کاوش گور‌های کشف شده قلعه اولتان، کاوش در قلعه‌یری کورائیم و ادامه کاوش نجات بخشی در محوطه تاریخی قره حسنلو در یک سال گذشته انجام شده است.

محمدی ادیب تاکید کرد: همچنین در این یک سال پرونده ۳۴ اثر جهت ثبت در فهرست آثار ملی به وزارتخانه ارسال شده است که ۱۳ پرونده بررسی شده و از این میان ۵ اثر غیرمنقول، ۴ اثر منقول و ۴ اثر طبیعی ثبت شده و باقی پرونده‌ها نیز در نوبت بررسی قرار دارند.

او با اشاره به فعال بودن ۴۰ کارگاه و ثبت ۵۰ حریم در یک سال گذشته، ادامه داد: مرمت مستمر مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، ساماندهی گذر گازران در ضلع شمالی این مجموعه و مرمت و احیای سرا‌های زنجیرلو، اونچی میدان و پنبه‌فروشان در بازار تاریخی اردبیل از جمله اقدامات میراث‌فرهنگی اردبیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین گفت: اجرای رواق ضلع شمالی بقعه شیخ جبرائیل، تکمیل و تجهیز مدرسه جعفر اسلامی، مرمت کاروانسرای سنگی صائین، ساماندهی و محوطه سازی جمعه مسجد و مرمت برج شاطر نیز از اقدامات شاخص میراث‌فرهنگی اردبیل در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.