مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام:

فنی و حرفه‌ای ایلام ۵۰۰ نیروی تخصصی حوزه نفت و گاز را آموزش می‌دهد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام با اعلام اینکه آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب در پروژه‌های نفت و گاز استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: دور اول این آموزش‌ها از نیمه اول سال جاری آغاز شده است.

مجید ولی زاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه‌های منعقد شده با بخش صنعت (نفت و گاز) تاکنون ۱۴۲ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند که ارائه این آموزش‌ها تا پایان شهریور ماه سال جاری پایان می‌یابد.

وی یکی از مهمترین ماموریت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام را آموزش فنی این ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: طبق این تفاهم نامه سه جانبه، اولویت بکارگیری نیرو در پروژه‌های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده فنی و حرفه‌ای در این دوره هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام افزود: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه‌ای بسیار متنوع بوده و بالغ بر ۱۹ گروه را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشجویان و فارغ التحصیلان، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، معتادان بهبودیافته، افراد کم سواد و جویای کار اشاره کرد.

وی تعهد آموزش‌های این اداره کل در سال جاری را افزون بر چهار میلیون نفر ساعت بیان کرد و ادامه داد: پارسال چهار میلیون و ۷۶۳ هزار و ۵۳۲ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

وی مطرح کرد: از این تعداد آموزش ارائه شده سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر ساعت با تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۴ نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام اظهار کرد: همچنین در بخش آموزشگاه‌های خصوصی در استان یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۵۵ نفر ساعت به تعداد چهار هزار و ۸۲۵ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.

به گفته وی این آموزش‌ها در قالب ۱۹ گروه هدف انجام شد که کارآموزان زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان بیان کرد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام افزود: آموزش‌های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی بابت صدور گواهینامه از افراد شرکت کننده دریافت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.