رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در گردهمایی سالانه خود از حکومت افغانستان خواستند برای مشارکت همه مردم افغانستان در قدرت گفتگوی ملی برگزار کند.

گروه هفت متشکل از هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در گردهمایی امسال خود در شهر هیروشیمای ژاپن از حکومت افغانستان خواست برای مشارکت همه مردم افغانستان در قدرت گفتگوی ملی برگزار نماید.

بیانیه سران کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، ژاپن، فرانسه و کانادا تأکید می‌کند در نبود جامعیت سیاسی و نمایندگی، ما از حکومت افغانستان می‌خواهیم تا گام‌های مهم و مؤثری برای مشارکت فراگیر در گفتگوی ملی تحت رهبری افغانستانی ها بردارد.

در بخش دیگری از بیانیه جی 7 با اشاره به مسائل گسترده اقتصادی جهان آمده است: گروه هفت نگران ثبات اقتصادی و وضعیت انسانی ناامیدکننده در افغانستان است.

در این بیانیه ضمن انتقاد از آنچه نقض سیستماتیک حقوق بشر و آزادی‌های اساسی توسط حکومت طالبان خوانده شده است، کشورهای مذکور خواهان لغو تصمیم‌های محدودکننده دولت کابل شده‌اند.

ژاپن امسال در شهر هیروشیما میزانی و ریاست گروه موسوم به جی 7 را بر عهده داشت.

نشست سران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۲۰:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایران باید طالبان را بجهت عدم تادیه حق آبه ایران از هیرمند نقره داغ کند به این ترتیب که هیچگونه کالایی را نه ترانزیت و نه برای صادرات اجازه عبور و صدور ندهد تا طالبان را تحت فشار مضاعف قرار دهد تا طالبان مجبور به تادیه حق آبه و تعدیل سیاستهای خود در قبال ایران بشود واین بهترین و کم هزینه ترین راه برای تادیب طالبان است تا به این ترتیب طالبان به قدرت سیاسی و تدابیر اخذ شده از طرف ایران پی ببرد.
آخرین اخبار