نماینده مردم خاش در مجلس گفت: حل مشکل کم آبی سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی و طرح انتقال آب از دریای عمان در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

اسماعیل حسین زهی  اظهارداشت: نگاه مقام معظم رهبری و مسوولان در دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان مثبت است و تاکنون جهش خوبی را در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شاهد بوده‌ایم.

وی بیان کرد: سفر چندین باره رئیس جمهور و اعضای دولت به سیستان و بلوچستان و پیگیری مطالبات مردم با انجام دیدار‌های مردمی و آشنا شدن با مشکلات مردم از نزدیک، قطعا مثبت بوده و به گره گشایی از مشکلات و کمبود‌های این استان کمک می‌کند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه سواحل مکران و افتتاح طرح‌های مهم آبرسانی و برق‌رسانی و پیگیری حقابه ایران از افغانستان و نیز تقویت ارتباطات با مسوولان و مردم ۲ کشور ایران و پاکستان دارای اثرات مثبتی بوده که از هر جهت می‌تواند به کاهش دغدغه‌های مردم کمک کند.

وی تصریح کرد:حقابه ایران از رودخانه هیرمند حق قانونی ما است و همین انتظار از رئیس جمهور می‌رفت که در بدو ورود به سیستان و بلوچستان این اخطار را به طالبان بدهد.

حسین زهی تصریح کرد: تامین حقابه هیرمند به تنش آبی موجود در منطقه سیستان و بخشی از شهر زاهدان پایان می‌دهد بنابراین انتظار داریم حاکمان افغانستان براساس حُسنِ همجواری این حق قانونی ایران را بدهند.

وی ادامه داد: پیگیری برای تامین آب مورد نیاز دریاچه هامون و چاه نیمه‌ها از سوی رییس‌جمهور قابل تقدیر بوده و از مسوولان دولت افغانستان می‌خواهیم به تعهدات خود عمل و نسبت به رهاسازی آب به دشت سیستان اقدام کنند، زیرا حیات منطقه وابسته به همین حقابه بوده و حق مردم سیستان است که به آن برسند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب آشامیدنی مردم روستایی و افتتاح طرح‌های برق و رونق دادن به تجارت مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان که از سوی دولت سیزدهم انجام شده امید آفرین بوده و امیدواریم برای حوزه خاش نیز شاهد توسعه سرمایه‌گذاری‌های دولت باشیم.

وی اظهارداشت: در حوزه راه‌ها و تجارت مرزی خاش و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم باید شاهد اقدامات موثر و جدی‌تر مسوولان باشیم و اگر پروژه‌های عمرانی در حوزه راه‌ها مانند جاده مرزی روتک و جاده‌های دوبانده خاش به زاهدان و ایرانشهر و سراوان، ارتقای جاده خاش به میرجاوه، تکمیل جاده گوهرکوه به بزمان و خاش به ایرندگان و مهرستان که از سوی دولت در حال انجام است زودتر به مرحله تکمیل و بهره‌برداری برسند، بسیاری از مشکلات مردم به حداقل می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار