۲۱۶ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان مشخص شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تاکنون ۲۱۶ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در شهرهای استان در نظر گرفته شده است.

احمدرضا دالوند با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم قانون جهش تولید مسکن است، اظهار کرد: مشکلات و مسائلی در استان برای پرداخت تسهیلات مسکن وجود داشت که با برگزاری جلسات به صورت هفتگی و بررسی عملکرد بانک‌ها موانع موجود مرتفع شد.

وی در ادامه به تسهیلات مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: سهمیه ابلاغی استان ساخت هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاها بود که تاکنون ۲ هزار و ۹۲۴ مورد انعقاد قرارداد و در سامانه جامع طرح نهضت ملی مسکن(تم) ثبت شده است.

معاون استاندار لرستان همچنین گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن ۶۰ درصد باقیمانده سهمیه ابلاغی به استان در بانک‌ها به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت برسد.

وی ادامه داد: این موضوع تاثیر بسیار مهمی در ایجاد اشتغال، بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی دارد، چرا که در صورت رخ دادن حوادث طبیعی دیگر نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

دالوند به اقدامات صورت گرفته برای تامین مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره و با بیان اینکه تا پایان سال در استان مددجوی فاقد مسکن در روستاها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در بحث اقدام ملی حدود ۱۴۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده که پس از پالایش در مرحله اول حدود ۴۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده که باید برای آنها زمین تامین و تسهیلات لازم درنظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.