رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان از نصب تابلو‌های عمودی ترافیکی تجهیزات نوری در همدان برای کنترل ترافیک برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سید محمد پوروخشوری از نصب تابلو‌های عمودی ترافیکی تجهیزات نوری در همدان برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: جانمایی و نصب علائم و تابلو‌های نوری ترافیکی بر روی ساز‌های موجود (دکل‌های دستکدار چراغ‌های چشمک‌زن) در شهر همدان به منظور ایمن‌سازی معابر شهری انجام شد.

او نقش رسیدگی به تابلو‌ها و علائم ترافیکی موجود در معابر عمومی و عبوری سطح شهر را مهم دانست و گفت: به منظور استانداردسازی و ایمنی معابر و به منظور اطلاع‌رسانی و دید بهتر رانندگان تابلو‌های ترافیکی در قالب تجهیزات نوری در فاز اول بر روی (دکل‌های دستکدار چراغ‌های چشمک‌زن) معابر اصلی شهر نصب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با اشاره به نصب این چرغ‌ها در بلوار ارم، خیابان طالقانی و خیابان شهید عباس دوران (ورودی پردیس)، خیابان مهدیه، بلوار خواجه رشید، بلوار خرمرودی و بلوار کولاب افزود: عملیات جانمایی و نصب تجهیزات در سایر نقاط نیز در حال پیگیری است.

پوروخشوری با بیان اینکه اهمیت تمام تجهیزات ترافیکی انکارناپذیر است و در این میان نصب تابلو‌های ترافیکی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند گفت: عدم وجود این تابلو‌ها در معابر می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به بار آورد.

او از اقدامات صورت گرفته طی روز‌های اخیر در این حوزه سخن گفت و افزود: نصب ۳۰ عدد تابلو پلکسی نوری با علائم ترافیکی نظیر نصب دوربین، بستن کمربند ایمنی، محدودیت سرعت و اطلاع رسانی محدوده مجاز تردد عابران پیاده انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود استفاده از فضای خالی دکل‌های دستکدار سطح شهر، نصب ۵۰ عدد تابلوی پلکسی ترافیکی نوری در حال پیگیری و اجرا در سطح شهر است.

 پوروخشوری هدف از نصب تابلو‌های راهنمایی و علائم مختلف ترافیکی سطح شهر را بهبود عبور و مرور و سهولت در اطلاع‌رسانی معابر شهری، تامین ایمنی برای شهروندان و استفاده بهینه از سازه‌های موجود دکل‌های دستکدار چراغ‌های چشمک زن عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار