آتش نشانان سمنان در شبانه روز گذشت ، عملیات اطفای حریق ، جستجوی فرد گمشده در کوهستان و خارج کردن حلقه از انگشت را اجرا کردند.

با اعلام حریق ۲ دستگاه سیلندر گاز مایع در ورودی سالن  ورزشی غدیر گروه ویژه آتش نشانان به سرعت عملیاتی و به محل اعزام شدند و این دو کپسول را که به دلایل نامعلومی شعله ور شده بود را خاموش کردند.

در صورت شعله ور شدن سیلندر‌های گاز مایع فقط لازم است در جهت خلاف باد شیر سیلندر را ببندیم تا شعله فروکش کند یا با استفاده از یک دستمال یا پتوی خیس دور سیلندر را گرفته و پس از فروکش کردن شعله شیر سیلندر را ببندیم.

با اعلام گرفتار شدن شخصی در ارتفاعات پارک کوهستان سمنان هم بلافاصله گروه عملیات ویژه به محل اعزام شدند. این جوان ۱۷ ساله بدون تجهیزات کوهنوردی اقدام به صعود کرده و به دلیل تجربه کم و نداشتن تجهیزات در قسمتی از کوه گرفتار شده بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات کوهنوردی و ایمنی  این جوان را از دامنه کوه  پایین آوردند.

حضور در کوه و کوهنوردی نیاز به تجهیزات و تجربه کافی دارد و توجه نکردن به موارد مذکور و ساده انگاری می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

با اعلام اورژانس بیمارستان کوثر سمنان مبنی بر گیر کردن حلقه در انگشت یک خانم ،  گروه امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به سرعت به محل اعزام شدند و با استفاده از تجهیزات مخصوص  حلقه را بریدند.
در صورت گیر کردن حلقه در انگشت، بدون هیچ گونه تقلا برای خارج کردن آن، در هر ساعت از شبانه روز، به یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی مراجعه کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.