تداوم بارش باران تا روز دوشنبه در استان همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از تداوم بارش باران تا روز دوشنبه در این استان خبر داد. 

محمدحسن باقری‌شکیب گفت: در پی فعالیت این سامانه بارشی، بارش باران تا روز دوشنبه در برخی از نقاط استان به صورت متناوب ادامه دارد.

او گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: بارش باران دیروز به صورت متناوب در بیشتر مناطق استان آغاز شد و که نقاط جنوبی استان بارش بیشتری را ثبت کرد.

باقری شکیب تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه باران‌سنجی تاریکدره نهاوند با ۵۳ میلیمتر بیشترین بارش استان را داشته است و از ایستگاه باران‌سنجی دانشگاه بوعلی سینا ۱۶ میلیمتر و ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان ۱۴ میلیمتر بارش گزارش شده است.

او افزود: به دلیل ابرناکی هوا و بارش باران در طول ۲ روز آینده، دمای روزانه بیشتر نقاط استان خنک‌تر خواهد شد و دمای شبانه نسبت به روز‌های قبل تغییری نمی‌کند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: بهار با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۶ و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.