مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یاسوج از اهدای اعضای بدن ۱۴ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند خبر داد.

سینا سعیدی گفت: در یکسال اخیر ۴۰ عضو حیاتی بدن ۱۴ بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد به بیماران نیازمند اهدا شده است.

او با بیان اینکه در این مدت ۲۴ کلیه، ۱۴ کبد و ۲ پانکراس بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد به بیماران نیازمند اهدا شده است، افزود: کودک ۴ ساله‌ای به نام ایلیا خلیلی تبار کوچکترین فرد اهدا کننده عضو در در استان بود.


سعیدی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی از مردم کهگیلویه و بویراحمد داوطلب دریافت کارت اهدای عضو شده اند، ادامه داد: همه شهروندان نوعدوست می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ به صورت سریع و آسان داوطلب اهدای عضو شوند.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یاسوج می‌گوید: افرادی که قصد دارند نسبت به اهدای عضو اقدام کنند، می‌توانند کد #۳۴۳۲*۳* را در تلفن همراه خود شماره گیری کنند تا کارت اهدای عضو برای آنان ارسال شود.

به گفته این مقام مسئول؛ داوطلبان اهدای عضو علاوه بر آن نیز می‌توانند در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان Ehda.Center ثبت نام کنند.

سعیدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از اهدا کنندگان عضو در این استان بر اثر سوانح رانندگی مرگ مغزی شده اند و سکته‌های مغزی و سقوط از ارتفاع از دیگر دلایل مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد است.

او گفت: اعضایی مانند کلیه، کبد، پانکراس و قرنیه در ۳ بیمارستان شهر‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت از سوی متخصصان اعزامی از شیراز برداشت و برای پیوند به استان فارس ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.