مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ماهانه چهار کشتی وارد بندر چابهار می‌شود و زمان ترانزیت از ۴۵ به ۱۲ روز رسیده است.

امیر مقدم  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی در بخش سهم کانتینری افزایش ۳۸ درصدی تعداد کانتینر را در مقایسه به سنوات گذشته داشتیم که باعث توسعه اقتصادی و رونق منطقه شده است.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از مناطق آزاد انجام می‌شود که با توجه به مزیت‌هایی که این مناطق دارند می‌توانند فعالیت چشمگیری در حوزه اقتصاد داشته باشند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار با راه اندازی خط مستقیم خاور دور از بنادر چین به این بندر بر ظرفیت کانتیری خود افزوده است.

وی بیان کرد: موقعیت استراتژیک بندر چابهار که از لحاظ مایل دریایی حدود ۴۸ ساعت قبل از بندر عباس است سبب می‌شود که ۱۰ روز زودتر از بندر عباس بتوانیم کالا را به خط تولید برسانیم.

مقدم ادامه داد: این خط در آغاز با ظرفیت ۶۰۰ کانتینر شروع شد، اما با برنامه‌ریزی دقیق این تعداد به یک‌هزار و ۵۰۰ کانتینر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چابهار اولین بندر ورودی ایران است که توانایی پهلوگیری کشتی‌های سوپر پاناماکس با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن را دارد، افزود: تخلیه و بارگیری همانند بندر عباس در چابهار ساعتی ۲۵ تا ۳۰ کانتینر است.

نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در چابهار نیز گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد چابهار؛ خط مستقیم کشتیرانی چین به بندر چابهار را راه اندازی کردند و قرار بر این است که این خط تداوم داشته باشد.

دادرحیم پارسا ادامه داد: مزایای این خط کشتیرانی این است که نقدینگی صاحب کالا سریعتر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: قبلا کشتی‌ها در مسیر جبل علی کار می‌کردند و این سبب افزایش هزینه و زمان ترانزیت می‌شد که با راه اندازی این خط مستقیم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شده است.

برچسب ها: بندرچابهار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.