مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرایند ثبت شکایت در کمیسیون ماده ۷۷ در گذشته حضوری بود، گفت: در حال حاضر این فرایند بهصورت الکترونیکی انجام میشود و شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه اصفهانمن به نشانی my.isfahan.ir و کلیک روی آیکون ارسال شکایت به کمیسیون ماده ۷۷، با مطالعه موارد و تأیید شرایط و تعهدات و بارگذاری مدارک و مستندات مورد نیاز، درخواست خود را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
سیدمصطفی اعتصامی افزود: در قانون شهرداریها کمیسیونهایی قانونی برای رسیدگی به مشکلات شهر، شهروندان و مودیان از جمله کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، کمیسیون ماده ۷۷ و کمیسیون ماده ۱۰۰ پیشبینی شده است.
او با بیان اینکه یکی از کمیسیونهای پرمخاطب که شهروندان با آن سروکار دارند، کمیسیون مقرر در ماده ۷۷ قانون شهرداریها است، گفت: این کمیسیون مرجعی قانونی جهت رفع هرگونه اختلاف بین مؤدی و شهرداری در مورد عوارض و بهای خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمانهای وابسته است که مرکب از نمایندگان وزارت کشور و دادگستری و انجمن شهر بوده و تصمیم آن قطعی است.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان ادامه داد: صلاحیت محلی کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری تابعی از قلمرو جغرافیایی شهرداری است که در حوزه آن مستقر شده است و با توجه به اینکه عوارض یکی از منابع مهم درآمدی شهرداریها است، با گستردگی قوانین و مقررات مربوط به آن، اختلاف مؤدی و شهرداری را اجتنابناپذیر کرده است بهنحوی که قانونگذار در ماده ۷۷ قانون شهرداریها، قانون مستقلی را که شخصیت مجزایی از شهرداری دارد، برای رسیدگی به این امور تحت عنوان کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری پیشبینی کرده است.
اعتصامی تصریح کرد: در ادامه درخواستهای ثبت شده به دبیرخانه کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع داده خواهد شد و پس از تشکیل و ثبت کلاسه پرونده، از طرفین شامل مؤدی و نماینده شهرداری، با تعیین وقت قبلی دعوت انجام و دعوتنامه حداقل هفت روز قبل از جلسه به آنها ابلاغ میشود.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: مراحل پیشرفت کار از طریق سامانه اصفهانمن، بخش درخواستهای من قابل دسترسی است و پیشرفت مراحل با ارسال پیامک به شهروند اطلاعرسانی خواهد شد.
منبع : ایمنا