مبارزه با آفت پوره سن در گندمزار‌های مهاباد آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: مبارزه با آفت پوره سن در گندمزار‌های ۲ بخش مرکزی و خلیفان این شهرستان آغاز شد و این مرحله از سمپاشی ۱۵ روز ادامه دارد.

صلاح الدین حق‌گو مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندمکاران این شهرستان با راهنمایی و مشاوره از کارشناسان جهادکشاورزی مبارزه با پوره سن را در مزارع گندم خود آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادر نیز گندمزار‌های این شهرستان فروردین ماه انجام شد، افزود: در این مرحله که از ۱۵ تا ۳۱ فروردین ادامه داشت، در مجموع بیش از ۲۴ هزار و ۱۵۰ هکتار از گندمزار‌های این شهرستان علیه این آفت سمپاشی شده بود.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: کشاورزان این شهرستان امسال ۳۳ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی گندم خود را برای مبارزه با علف‌های هرز سمپاشی کردند تا گندم مرغوب و خالصی را برداشت گنند.

وی تاکید کرد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارایی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت گندم تاثیر نداشته باشد.

حق‌گو با بیان اینکه در بررسی کارشناسان مشخص شد بیش از ۹ هزار هکتار از مزارع گندم دیم این شهرستان در صورت تداوم روند کاهش بارش‌های بهاری، غیرقابل برداشت است، گفت: در صورتی که بارش باران بهاری در منطقه محقق نشود، علاوه غیرقابل برداشت بودن این ۹ هزار هکتار، به علت تنش کم آبی عملکرد مزارع دیم این شهرستان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.