اعلام ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر در مهاباد

جلسه برنامه ریزی سالروز آزادسازی خرمشهر، جشن‌های دهه کرامت و بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مهاباد برگزار شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در این جلسه با بیان اینکه سالروز آزاد سازی خرمشهر، تجلی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است، گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، نقطه عطف و کلید پیروزی‌های ایران در جنگ تحمیلی است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد برنامه‌ها بایستی مردمی و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی باشد، افزود: برای پرداختن به موضوع مهم آزادسازی خرمشهر همه دستگاه‌ها برای تبیین این رویداد پای کار باشند و برنامه ارائه کنند.

فرماندار ویژه مهاباد حماسه سوم خرداد سالروز، آزادسازی خرمشهر قهرمان را مهمترین رویداد روز‌های جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: این حماسه بزرگ نسل انقلاب و فرزندان انقلاب را نزد آیندگان سرافراز و پرغرور کرده و یادآور می‌شود که یک وجب از خاک این ملک به دشمنان واگذار نشده است.

عباسی در ادامه همچنین ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم اظهار کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های آینده انقلاب به درستی شناسانده و چگونگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حفاظت و حراست از انقلاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان مطابق با سیره عملی آن روشن‌ ضمیرِ آگاه، تشریح شود.

وی ارائه، بازگویی و تشریح نقش بی بدیل امام خمینی و دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی را جزو برنامه‌های مهم دستگاه‌های اجرایی در سالگرد ارتحال برشمرد و گفت: باید شخصیت فردی و اجتماعی، راه و شیوه زمامداری و سیره بنیانگذار نظام اسلامی برای نسل جدید و جوان به درستی تبیین شود.

در ادامه جلسه هماهنگی و برنامه ریزی لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوم خرداد و ارتحال امام راحل (ره) تدوین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.