مرکز فوریت‌های سایبری در کرمان، آماده رسیدگی به شکایات مردم

در حوزه کلاهبرداری‌های اینترنتی، مرکز فوریت‌های سایبری پلیس کرمان به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم است.

 سرهنگ محمدرضا رضایی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در کرمان، گفت: این مرکز به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات، مشکلات و احیانا دریافت گزارش جرمی است که اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه در حوزه کلاهبرداری‌های اینترنتی؛ اگر برداشت غیرمجازی از حساب افراد اتفاق افتاد، مالباخته باید فورا با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرد، افزود: در حیطه برداشت‌های غیرمجاز، زمان زیادی نداریم و زمان طلایی ما، ۲۰ دقیقه است و اگر در این زمان طلایی، مالباخته با همکاران ما تماس نگیرد، معمولا این پول از چرخه بانکی خارج شده و پیجویی آن سخت می‌شود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: مجرمان سایبری در این حوزه، بسیارباهوش هستند و معمولا این جرائم در ساعات خارج از وقت اداری، نیمه‌های شب و عمدتا در روز‌های تعطیل اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ درصد مجموع پرونده‌های پلیس فتای استان کرمان در حیطه کلاهبرداری است، گفت: در حیطه کلاهبرداری‌ها عمده اتفاقی که می‌افتد و منجر به جرم می‌شود در حوزه خرید‌های اینترنتی است و عمده کلاهبرداری‌های اینترنتی و فضای سایبر در بستر خرید از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های ثبت آگهی اتفاق می‌افتد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر حافظ بهشتی زاده
۲۱:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
باسلام از برنامه دیوار یه اکانت خریدم 50هزارتومان شارژ زدم ولی بلاک کرد
آخرین اخبار