مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی استان طی روز‌های آینده از ورود سامانه بارشی جدید به کرمانشاه از فردا خبر داد.

فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی سامانه‌ای ناپایدار و کم رطوبت از فردا (سه شنبه) تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

موج اول از این سامانه در روز‌های سه شنبه و چهار شنبه علاوه بر وزش باد و رشد ابر ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعدوبرق برای استان کرمانشاه در پی داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: احتمال اینکه موج مذکور بخصوص طی ساعاتی از اواخر روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و در مناطق مرزی هوای را کم و بیش غبارآلود کند، چندان دور از انتظار نیست.

دولتشاهی بیان کرد: موج دوم از سامانه یاد شده که از رطوبت بیشتری برخوردار است در ۲ روز پایانی هفته با کاهش نسبی دمای روزانه و در بعضی ساعات وزش باد، بارش‌هایی غالباً به شکل رگبار‌های بهاری همراه با رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ برای استان در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ روز گذشته کنگاور با دمای ۷.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین و خسروی با دمای ۳۵.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بودند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.