رئیس سازمان شیلات ایران در لنگرود گفت: امسال ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی تخصیص داده شده است.

 سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران امروز در مراسم رهاسازی بچه ماهیان سفید استخوانی که در چمخاله لنگرود برگزار شد، گفت: سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بازسازی ذخایر اعتبار تخصیص داده شد.

او با بیان اینکه امسال ۹۰ میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص داده شده است، افزود: با سفر‌های ریاست جمهوری حدود ۲۰۰ میلیارد در حومه شمال کشور اعتبار رهاسازی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در جنوب کشور نیز این اقدامات انجام شده، اما به دلیل تنوع گونه‌ها ۱۰ هزار زیستگاه مصنوعی برای آرامبخشی و چراگاه سازی گونه ارزشمند ایجاد شده است که همچنان با نقطه ایده آل فاصله داریم.

حسینی با تأکید بر اینکه اگر بازار و فرهنگ آبزی پروری را توسعه دهیم قطعا تولید در کنار مصرف معنا پیدا می‌کند، گفت: نگاه سنتی به آبزیان باید تغییر کند در دنیا هم این اتفاق افتاده و از ۲۱۴ میلیون تن تولید ابزیان فقط ۹۰ میلیون تن حوزه صید است و ۱۲۰ تن در حوزه آبزی پروری است.

کوروش خلیلی، مدیرکل شیلات گیلان نیز در این مراسم از راه اندازی ۳۵ تعاونی استخر شنی در استان خبر داد و گفت: در بخش تولید بچه ماهی و رهاسازی در خزر مقام نخست کشور را داریم.

او به آغاز رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در گیلان اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ میلیون بچه ماهی استخوانی در رودخانه‌های منتهی به خزر در این استان رهاسازی شده است.

رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در چمخاله لنگرود

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ۳۰ درصدی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در این استان خبر داد و تصریح کرد: از تعداد ۲۰۰ میلیون بچه ماهی، ۲ میلیون قطعه ماهیان خاویاری ۵ گرمی است که نسبت به مشابه سال گذشته یک میلیون افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.