صادرات یک میلیون دلار گل از کردستان به خارج از کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون دلار گل‌های تزنینی و آپارتمانی از کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

 پیمان اسکندی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و دارویی در سنندج اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی در کردستان، توسعه کشت گلخانه‌ای است.

او افزود: تولید گل و گیاه زینتی و آپارتمانی یک حوزه توجیه‌پذیر اقتصادی است و در حال حاضر حدود ۶.۵ هکتار گلخانه مختص به گل‌های زینتی و تزئینی در استان وجود دارد.

اسکندری تصریح کرد: این گلخانه‌ها تولیدات خوبی به لحاظ کمی و کیفی دارند که مشتریان خاص خود را در سطح استان، خارج استان و حتی در اقلیم کردستان دارند.

او اذعان کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون دلار گل‌های تزنینی و آپارتمانی از کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: این نمایشگاه که به همت سازمان صمت استان و شرکت نمایشگاهی برگزار شده، یکی از ابزار‌های مهم توسعه تجارت گل و گیاه استان و سایر استان‌های است.

به گفته او، در این نمایشگاه در کنار شرکت‌های مهم تولید گل و کیاه استان از سایر استان‌های کشور نیز شرکت کننده‌هایی داریم و امیدواریم با استقبال گرم شهروندان شاهد توسعه و رونق هرچه بیشتر این دست برنامه‌ها و اقدامات باشیم.

او اذعان کرد: حضور تولیدکنندگان گل و گیاه از سایر استان‌ها در این نمایشگاه می‌تواند زمینه و بستر توسعه هرچه بیشتر فعالیت در این حوزه را در کردستان فراهم سازد.

به گفته اسکندری، انتقال تجربیات در فرایند تولید و همچنین آشنایی فعالین این عرصه با همدیگر از تاثیرات مثبت در این حوزه برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.