آیین قدردانی از فرماندهان نظامی برتر ارتش در مهاباد برگزار شد

آیین قدردانی و مراسم تجلیل از فرماندهان و مسئولان نمونه و موفق جشنواره مالک اشتر در تیپ ارتش ۳۶۴ پیاده مهاباد با حضور فرماندار ویژه مهاباد و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ با دست‌های خالی موفق شدند رژیم بعثی عراق که مورد حمایت بیش از ۳۲ کشوری عربی و اروپایی بود را شکست دهد.

وی ادامه داد: امروزه به همت تلاش و دانش بومی تمام تجهیزات نظامی ارتش برگرفته از توانایی نخبگان بومی بوده ساخته و از کشور صیانت خواهد شد.

عباسی با اینکه در دفاع مقدس تنها جنگی بود که از یک وجب از خاک ما کم نشده است، افزود: آزادسازی خرمشهر یکی از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال از سوی نیرو‌های ارتش بعث عراق، در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با تلاش نیرو‌های مسلح ایران بازپس گیری و به مقدمه برای به زانو درآمدن نیرو‌های بعثی تبدیل شد.

در ادامه این مراسم از فرماند‌های نمونه و برتر جشنواره مالک اشتر تیپ ۳۶۴ ارتش پیاده مهاباد با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
جنگ و خشونت، غیرانسانی ترین شکل ترویج و تحمیل یک ایده است که عمدتا با هدف استقرار قدرت از سوی افراد خشونت گرا و مستبد استفاده میشود. نتیجه جنگ ایران و عراق، پایه ریزی استبداد مرگبار نظامی، و محو افراد و گروههایی شد که میتوانستند سد و مانع ظلم و فساد کنونی باشند و نگذارند عده ای مالک مطلق کشور شوند. جنگ ایران برای تندروهای جنگ طلب حاکم بر کشور که در پرتوان به قدرت مطلق رسیده اند، مقدس اما برای مردم جز مصیبت حاصلی نداشته و ندارد.