آب سد گاران به سمت تالاب زریوار روانه شد + فیلم

با هدف احیای تالاب بین المللی زریوار به عنوان مهم‌ترین دریاچه آب شیرین ایران و جهان، آب سد گاران به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه روانه این دریاچه شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسات مربوط به احیای تالاب زریوار اقدامات انجام گرفته برای نجات بخشی این سرمایه خدادادی و بی‌نظیر را ناکافی دانسته بود، بر انجام کار‌های اساسی و اثرگذار در این رابطه تاکید کرد.

حالا بعد از گذشت کمتر از یکسال از تاکیدات و پیگیری‌های مستمر استاندار کردستان و با تلاش و همت شبانه روزی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، مشاوران و پیمانکاران تحویل آب از سد گاران و از محل تخصیص زیست محیطی جهت احیای دریاچه زریبار به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به سوی دریاچه زریوار روانه شد.

بنا به گزارشی که شرکت آب منطقه‌ای کردستان منتشر کرده است سالیانه معادل ۳.۶ میلیون متر مکعب آب سالم و گوارا از سد گاران و با هزینه ۴ میلیارد تومان که بابت تجهیزات، احداث حوضچه‌ها، ۲۱ کیلومتر حفر کانال و ۳۰ کیلومتر خط لوله اصلی هزینه شده است نوید بخش روز‌های بهتر برای تالاب زریبار و بیانگر انجام و تحقق وعده استاندار کردستان برای حفظ حیات مهمترین دریاچه آب شیرین ایران و جهان است.

خبر خوش انتقال آب از سد گاران به دریاچه زریبار موجب شادی دوستداران محیط زیست و حافظان منابع طبیعی و آحاد مردم کردستان شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.