معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، از اجرایی‌شدن طرح آمارگیری مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان سنجی خطوط ریلی این کلانشهر خبر داد.

هادی شه دوست شیرازی گفت: مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان سنجی خطوط ریلی برای عملیاتی شدن نتایج طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز، به عنوان یک سند فرادست، در معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال پیگیری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: این مطالعه در مقیاسی کوچک‌تر از طرح مطالعات جامع به طراحی سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز می‌پردازد.

او با اشاره به اهمیت این مطالعات، افزود: دریافت سهم پرداختی دولت برای اجرا و تکمیل پروژه‌های حمل‌ونقلی همچون خطوط مترو، و اتوبوس و ...، تصمیم گیری درخصوص پروژه‌های مرتبط با شبکه معابر، تسهیل در حمل و نقل درون شهری وافزایش ایمنی سفر‌های درون شهری و حفظ هوای پاک در کلانشهر شیراز منوط به اجرای مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی است.

معاون شهردار شیراز گفت: از الزامات انجام این مطالعه عملیات آماربرداری در اردیبهشت ماه است که با پیگیری‌های انجام شده این مهم در اردیبهشت ماه سال جاری رقم خورد.

او گفت: برنامه‌ریزی آینده حمل‌ونقل شهر شیراز، توسعه و بازنگری خیابان‌های شهر و برنامه‌ریزی خطوط جدید مترو و اتوبوس از جمله اهداف این آمارگیری است.

شه دوست شیرازی در خصوص روند اجرای این طرح، گفت: آمار برداری باید یک روز عادی در آبان یا اردیبهشت ماه انجام شود و در این فرایند زمان خروج و ورود اتوبوس‌ها به پایانه‌ها، ساعات پرکار و حرکت خطوط مترو، زمان بندی چراغ‌های راهنما، آمار میزان و اهداف شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ... بررسی و براساس آن نیاز‌های حمل و نقل شهروندان احصا و برنامه ریزی برای تعریف و اجرای پروژ‌های حمل و نقلی مورد نیاز کلانشهر شیراز با بهترین عملکرد انجام می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از همه شهروندان گرامی که در طرح آماربرداری با آمارگیران پرتلاش همکاری کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.