مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با ابلاغ اعتبارات سالجاری حوزه مشاغل خانگی به استان‌ها، سهم این استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حامد آرامش اظهارداشت: ۱۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به سیستان و بلوچستان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی ابلاغ شد که به صورت انفرادی و کارفرمایی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات، توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران هستند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تسهیلات با اولویت به طرح‌هایی پرداخت خواهد شد که منطبق بر ظرفیت‌های منطقه‌ای و مورد تایید دستگاه اجرایی مرتبط بوده و متقاضیان آماده ورود به بازار و دارای مجوز مشاغل خانگی باشند.

وی ادامه داد: سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد تحت پوشش متناسب با سقف فردی، حداکثر تا مبلغ ۴۰ هزار میلیون ریال تعیین شده است.

آرامش افزود: سال گذشته در مجموع ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان پرداخت شده که در پی آن ۱۵۰۰ نفر نیز در این حوزه شاغل شدند.

وی بیان کرد: همچنین با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور هنگام دریافت اینماد در رسته‌های مرتبط، الزامی به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکار‌های مجازی نداشته و صرفاً با ثبت اطلاعات مجوز مشاغل خانگی و استعلام برخط از وزارتخانه مذکور، به‌صورت کاملاً سیستمی ظرف حداکثر چند ساعت، اینماد به آن‌ها اعطا خواهد شد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان تاکید کرد: متقاضیان برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی می‌بایست در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir/ نام نویسی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار