۷۰۰ پنل خورشیدی به کشاورزان استان تحویل داده می‌شود

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۷۰۰ پنل خورشیدی امسال با همکاری امور عشایر به کشاورزان استان تحویل داده می‌شود.

"مهران امیری" مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان اظهار کرد: بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و۳۰۸ پنل واگذار شده و امسال نیز واگذاری ۷۰۰ پنل خورشیدی در حال امضای تفاهم نامه است که با هماهنگی اداره امور عشایر تحویل می‌شود.

او به وضعیت نیروگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در مجموع ظرفیت تولید نیروگاه‌های بزرگ۸۶۴ مگاوات است که از جمله نیروگاه رودبار با ۴۵۰ و نیروگاه خرم‌آباد با ۴۸۴ و نیروگاه گازی دورود با ۹۰ مگاوات می‌باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان به نیروگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: حدود هفت نیروگاه گازی زیر هفت مگاوات با ظرفیت عملی تولید ۳۵ مگاوات و اضافه برآن نیروگاه‌های آبی کوچک هستند که در مجموع بیش از هزارمگاوات ظرفیت تولید برق در استان دارند.

او افزود:شرکت توزیع برق استان ۲۴۰ فیدر دارد که برق مردم استان را تغذیه می‌کنند و بنا شده ۱۷ عدد کلید‌های هوشمند که از قطعی برق جلوگیری می‌کنند در اختیارشرکت توزیع لرستان قرارگیرند.

امیری بابیان اینکه خودرو‌های شرکت توزیع برق لرستان فرسوده هستند وبا هزینه تعمیرات سنگین، فعالیت می‌کنند، یادآورشد:تعمیرات شبکه‌های برق در جهت پایداری بیشتر در حال انجام است و همچنین تلاش شده تا کنتور‌های مصرف خانوار هوشمندسازی شود.

او افزود: شبکه برق استان پس از سیل سال ۹۸ دچار خسارت شده بود که تکمیل شده وبه بهره برداری می‌رسد و جابجایی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: یک در میان کردن چراغ‌های روشنایی معابر موجب شد در لرستان ۵.۷ درصد صرفه جویی مصرف برق اتفاق بیفتند که این رویه تا هم‌ترازی مصرف و تولید در استان ادامه دارد، اما روشنایی در معابر و پارک‌ها به جهت ضرورت کامل است.

او با بیان اینکه عمده شبکه‌های برق شهری و به ویژه روستایی در لرستان فرسوده هستند، افزود: با وجود بالا رفتن هزینه‌های تعمیرات شبکه، اما به تدریج از سوی شرکت توزیع استان این رسیدگی در حال انجام است که در این زمینه کار با اولویت بندی وتعویض‌ها با اولویت وضعیت وخیم‌تر و ماندگاری کمتر صورت می‌گیرد.

امیری یادآورشد: سال گذشته شبکه‌های برق در۳۰۰ روستا در لرستان با استفاده از اعتبارات بهسازی اصلاح شدند و امسال در این زمینه ۱۷۰ روستا پیش‌بینی شده ودر دستور کار قرار دارند.

او به اجرای طرح فجر جهت رفع خاموشی‌ها و نوسانات برق اشاره کرد وافزود: در راستای افزایش قدرت و جابجایی ترانس‌های برق حدود یک هزار و ۳۰۰ ترانس در سطح استان شناسایی شدند که کار آن‌ها در حال انجام است و در این زمینه ۶۰۰ ترانس جدید نیز نصب شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان به تغییر وضعیت نیرو‌های شرکتی اشاره کرد و گفت: این موضوع کشوری است، اما شناسایی‌ها در سطح استان انجام شده که با پیگیری‌های صورت گرفته شرکت توزیع استان منتظر مصوبه مجلس برای رسیدگی می‌باشد.

امیری افزود: شرکت توزیع برق لرستان با کمبود نیروی انسانی مواجهه است و ساماندهی نیرو‌ها در حال انجام است، از طرفی این شرکت از جمله شرکت‌های حجیم از نظر نیرو محسوب می‌شود و مازاد بر ظرفیت، نیرو دارد و مجوز جذب جدید نمی‌دهند با این حال در این زمینه پیگیری‌ها در حال انجام است.

 

برچسب ها: پنل ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.