استاندار گیلان در ستاد ساماندهی سواحل گفت: اجرای برنامه‌های عملی و منسجم در سواحل این استان دنبال می‌شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان که عصر روز گذشته (سه شنبه ۲ خرداد ماه) برگزار شد، با بیان اینکه در ساماندهی سواحل باید به ۴ مقوله فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و امنیتی برای ایجاد فضای مطلوب بهره مندی آحاد جامعه از موهبت دریا توجه ویژه داشت، گفت: اجرای برنامه‌های عملی و منسجم در سواحل گیلان دنبال می‌شود.

او با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، بر بهره گیری از ناجیان غریق دارای مهارت در طرح‌های سالم سازی دریا تأکید کرد و افزود: ناجی غریقی که در استخر آموزش دیده، نمی‌تواند نجاتگر افراد در دریا باشد از این رو در به کارگیری ناجیان غریق دقت شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: سال گذشته ضعف‌هایی در بخش‌های مختلف طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان بود که امسال نباید مشاهده شود، از این رو همه فرمانداران و دستگاه‌ها باید بیش از گذشته پای کار باشند.

عباسی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران در گیلان با وضعیت دریا در این استان آشنایی ندارند، گفت: اجازه شنا در دریای مواج داده نشود ضمن اینکه آن گونه اطلاع رسانی شود تا مردم در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دل به دریا نزنند.

او همچنین با بیان اینکه در سواحل دریا باید ۴ موضوع فرهنگی، اجتماعی، عمرانی زیرساخت‌های عمرانی و امنیتی مدنظر باشد، افزود: قرار بر این شد که سپاه پاسداران دبیری مسایل فرهنگی را داشته باشد ضمن اینکه استانداری پشتیبانی و نظارت را انجام می‌دهد.

جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان

استاندار با بیان اینکه هوشمندسازی و پایش تصویری در سواحل گیلان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فرمانداران در شهرستان‌های مختلف استان تا ۲ هفته فرصت دارند تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها، گزارش عملیاتی در حوزه سواحل دریا مربوط به شهرستان محل خدمات خود ارائه دهند.

عباسی گفت: هر هفته جلسه ستاد ساماندهی سواحل و اقدامات مربوط به طرح‌های سالم‌سازی دریا با دستور جلسه مشخص با حضور فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود، ضمن اینکه هر ۲ هفته نیز خود در این جلسات حضور می‌یابم.

جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های ساحلی گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ تعدادی از اعضا گزارشی از آخرین اقدامات خود در زمینه ساماندهی و سالم‌سازی سواحل ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.