مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مکان ایجاد موزه اشیای تاریخی در الموت شرقی با اجرای مصوبه سفر رئیس جمهور تامین شد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مکان این موزه از طریق اجرای مصوبه سفر رئیس جمهور مبنی بر اختصاص مدرسه متروکه در روستای گازرخان به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تامین شده است.

وی اظهار کرد: به دنبال مصوبه یاد شده، نقل و انتقال مربوط به این مکان از آموزش و پرورش به میراث فرهنگی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز برای ساماندهی مکان موزه و تجهیز آن درنظر گرفته شده که امیدواریم بزودی تخصیص پیدا کند تا عملیات اجرایی ایجاد موزه آغاز شود.

این مسوول گفت: با توجه به این مکان موزه یاد شده در جوار قلعه حسن صباح الموت قرار دارد پیش بینی می‌کنیم پس از راه اندازی آن مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده از این بنا قرار بگیرد.

خزائلی با بیان اینکه جای یک موزه اشیای تاریخی در منطقه گردشگرپذیر الموت خالی است، اظهار کرد: با راه اندازی موزه یاد شده جاذبه‌ها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری این منطقه تقویت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: بنا داریم بخشی از یافته‌های باستان شناسی کشف شده در دوره‌های مختلف کاوش را پس از راه اندازی موزه الموت در این مکان به نمایش بگذاریم.

الموت شرقی به مرکزیت معلم کلایه و الموت غربی به مرکزیت رازمیان واقع از توابع شهرستان قزوین هستند که جزو مناطق گردشگر پذیر استان قزوین به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار