صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در چهارمحال و بختیاری همزمان با سالروز فتح خرمشهر

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری امروز همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به بخشی از آیه ۷۸ سوره مبارکه حج گفت: خداوند تبارک و تعالی در این سوره می‌فرماید در این راه نورانی که قرار گرفتید هرچه می‌توانید جهاد کنید، حق جهاد را به جای آورید، چرا که «هُوَ اجتَباکُم» شما برگزیده‌های خدایید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: برگزیده خدا بودن این مدال شماست، مدال ملت ایران است مدالی است که در روز سوم خرداد ۶۱ نمونه‌اش دیده شد.

وی گفت: تا امروز هم فتنه‌ها یکی پس از دیگری دیده شده، مقاوم باشید، پیروزید.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و یاد و خاطره شهدا، گفت: سوم خرداد به عنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی نزد ملت بزرگ ایران نامگذاری شده است.

سردار علی محمد اکبری با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) پیرامون آزادی خرمشهر، افزود: دشمنان تلاش کرده بودند خرمشهر را به دژ تسخیر ناپذیر برای رییس رژیم بعث عراق تبدیل کنند، اما امام راحل با اطلاعات قوی از این موضوع فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

اکبری با اشاره به ایجاد استحکامات قوی با طراحی دشمنان شرقی و غربی و رژیم صهیونیستی در خرمشهر، افزود: این استحکامات به نحوی بود که به رییس رژیم بعث اطمینان داده بودن که خرمشهر را به هیچ وسیله‌ای نمی‌توان فتح کرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان نظامی و طراحان این استحکامات بعد‌ها به نیرو‌های نظامی ما گفتند که نیروی خارق العاده‌ای به کمک شما آمد که توانستید خرمشهر را فتح کنید، لذا این مطالب به همان فرمایش امام راحل اشاره دارد که فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

اکبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تحقق شعار ما می‌توانیم و عبور از موانع را از الزامات پیروزی در عرصه "خرمشهر‌های در پیش"، دانست و خاطرنشان کرد: منظور از خرمشهر‌های در پیش، نظامی نیست، بلکه پیشرفت و آبادانی کشور است و بایستی همچون فتح خرمشهر در مقابله با دشمنان و جنگ‌های آینده که جنگ ترکیبی است، تلاش کنیم.

در عملیات بیت‌المقدس حدود ۳۰۰ رزمنده از استان حضور مقتدرانه داشتند و حدود ۸۰ شهید و ۱۰۲ نفر جانباز تقدیم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار