سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان از تحقق آرزوی دیرینه مردم غرب استان سمنان خبرداد و گفت: گرمساری‌ها از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند

حسن خیرخواه، سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه دولت سیزدهم به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام آب، اهتمام ویژه دارد، اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به غرب استان سمنان، انتظار دیرینه مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی در برخورداری از آب آشامیدنی سالم و پایدار محقق می‌شود.

وی گفت: با حمایت و همراهی مسؤولان استانی و شهرستان گرمسار امروز شاهد اجرایی شدن مرحله‌ای دیگر از فرآیند طرح آب‌رسانی به گرمسار بوده و گام به گام به تحقق آرزوی دیرینه مردم غرب استان در حوزه آب نزدیک‌تر می‌شویم.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: در راستای تحقق اهداف طرح آب‌رسانی به گرمسار، عملیات جوشکاری لوله‌های سایز ۸۰۰ میلی‌متر خط انتقال از ابتدای مرز جغرافیایی استان مطابق برنامه زمانی از پیش اعلام‌شده آغاز شد.

وی گفت: فرآیند عملیات جوشکاری شامل حفاری محل لوله‌گذاری و ریسه کردن لوله‌ها در مجاور کانال حفاری‌شده، همبند کردن دو سر لوله توسط نیروی فنی (فیترکار)، جوشکاری توسط جوشکاران متخصص با الکترود‌های ویژه و سرانجام آزمایش‌های اولتراسونیک و رادیوگرافی به منظور حصول اطمینان از سلامت و کارایی اتصال اجرا شده است.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی در محدوده استان سمنان، آب آشامیدنی و صنعت شهرستان‌های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی به میزان ۲۱ میلیون مترمکعب در سال تأمین می‌شود.

خیرخواه با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان در مورد تأمین آب شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به گرمسار در محدوده استان سمنان، طی سه قرارداد شامل «قرارداد احداث ساختمان و تأسیسات پیش‌تصفیه در ابتدای محدوده استان»، «قرارداد تولید، پوشش و حمل لوله‌های فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر و طول ۸.۵ کیلومتر» و نهایتاً قرارداد لوله‌گذاری و بهره‌برداری از خط انتقال، عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به مراحل کار، سعی شده است که سه قرارداد با رعایت زمان‌بندی مناسب، به صورت هم‌زمان اجرایی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.