قالیباف گفت: در یادواره‌های شهدا می‌آموزیم که نباید فرهنگ شهادت فراموش شود و باید به ارزش‌ها عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در چندین برنامه شاخص، لحظاتی قبل وارد شهر بشرویه  شد و مورد استقبال قناعت استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.

شرکت در یادواره رزمندگان و شهدای شهرستان بشرویه و همچنین نشست با مسئولان حوزه انتخابیه و جلسه شورای اداری در طبس برای بررسی مشکلات و مسائل پیش روی شهرستان‌های حوزه انتخابیه از برنامه‌های امروز قالیباف در بشرویه و طبس است. 

قالیباف پس از برنامه های پیش بینی شده در شهر بشرویه به شهر طبس می رود. 

بسیجیان بشرویه، مردمان حاضر در میدان

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه با اشاره به ۳ خرداد گفت: این روز، روزی تاریخی در تقویم است که ماندگار شده است.

او افزود: بسیجیان بشرویه همواره در میدان‌های مختلف از جمله جنگ حضور داشته اند و امروز مدیون خانواده شهدا هستیم.

قالیباف با اشاره به اینکه امروز با مشکلاتی رو به رو هستیم، اظهار کرد: یادواره‌های شهدا به ما این را نشان می‌دهد که نباید فرهنگ شهدا را فراموش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گذشت زمان نباید به این موضوع منجر شود که جای ارزش‌ها با ضدارزش‌ها عوض شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: در زمان جنگ همه مردم چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم در جنگ حضور داشتند و زنانی که همسران و فرزندانشان را به دفاع می‌فرستادند، خود با پخت نان و دوخت لباس همکاری می‌کرده اند.

قالیباف با بیان اینکه برای رسیدن به پیروزی باید حتما صف مسلمین از منافقین جدا شود، بیان کرد: این کار نیازمند شجاعت است و امروز هم باید با گره گشایی از کار مردم، فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه در اقتصاد هم باید مانند زمان دفاع مقدس توکل به خدا را داشته باشیم، عنوان کرد: توکل در اقتصاد به این معنا است که باید کار خود را به خوبی انجام دهیم و نتیجه را به خداوند بسپاریم.

او گفت: ما با تمام وجود در حال تلاش هستیم که در برنامه هفتم، با همکاری مجلس و دولت از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و تحولی را در اقتصاد ایجاد کنیم.

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه در این مراسم گفت: با توجه رئیس مجلس شورای اسلامی، ۷۵ میلیارد تومان امسال به جاده طبس - یزد از مسیر خدا آفرید اختصاص می‌یابد.

بشرویه، شهری ولایی که نیازمند توجه است

حجت الاسلام زارعی امام جمعه بشرویه در یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه که با حضور رئیس مجلس برگزار شد گفت: امروز میزبان یکی از یادگاران دفاع مقدس هستیم که هم اکنون در جایگاه ریاست مجلس در حال خدمت است و منشأ تحول در بسیاری از قسمت‌ها بوده است.

او خطاب به قالیباف افزود: وجود ۱۵۴ شهید و حضور ۳ هزار رزمنده از بشرویه در جنگ تحمیلی نشان دهنده ولایی بودن مردم این خطه است.

حجت الاسلام زارعی عنوان کرد: با این وجود شواهدی وجود دارد که به بشرویه کم محلی شده است و یکی از نمونه‌های این کم لطفی، تزریق قطره چکانی اعتبار به جاده طبس - بشرویه است.

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه تمامی در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد جمعیت بشرویه را دامداران و کشاورزان تشکیل می‌دهند و به دلیل مشکلات موجود به حد ورشکستگی رسیده اند.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای بشرویه تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.