مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ارائه خدمات فرهنگی به ۱۹ هزار و ۷۴۴ دانش آموز و دانشجوی زیر پوشش این نهاد خبر داد.

قباد مبشری گفت: دانشجویان و دانش آموزان از جمله جامعه هدف کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند که خدمات متفاوتی در طول سال به منظور کمک به ادامه تحصیل آنان، به آن‌ها ارائه می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۷۴۴ دانش آموز، دانشجو و و طلبه، ۱۸ هزار و ۲۱۰ دانش آموز، یک هزار و ۳۹۶ دانشجو و ۱۳۸ طلبه تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند و از خدمات فرهنگی این نهاد در سال تحصیلی جاری بهره‌مند شده اند.

مبشری ادامه داد: کمک‌های تحصیلی کمیته امداد شامل؛ کمک‌های معیشتی، کمک خرج تحصیلی و لوازم‌التحریر است که در امسال در زمینه ارائه خدمات تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان زیر پوشش بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در زمینه پرداخت شهریه دانشجویان تحت حمایت این نهاد نیز در سال تحصیلی جاری یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دانشجویان هزینه شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: مدارس همدل یکی از طرح‌هایی است که از سوی کمیته امداد برای ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان زیر پوشش ارائه می‌شود و در تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و آموزش و پرورش منعقد شده است.

او گفت: در سال تحصیلی جاری ۴۶۱ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان در ۶۰ مدرسه از مدارس هیات امنایی غیردولتی و نمونه دولتی تحت عنوان مدارس همدل ثبت نام کرده و تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.

مبشری با بیان اینکه ۱۵۷ نخبه علمی فرهنگی از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه که دارای شاخص‌های نخبگی هستند، از اعتبارات کمک‌هزینه نخبگی علاوه بر حمایت‌های معمول وام و کمک معیشت و... برخوردار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.