حجت الاسلام امینی با بیان اینکه ۲ ناترازی در کشور مردم را به مشکل انداخته است، گفت: تراز نبودن نظام مالی، پولی و همچنین بودجه، از مهمترین عوامل ایجاد تورم در کشور است.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و افزود: ناترازی نظام پولی و استفاده از منابع ذخیره‌ای، به گفته متخصصان اقتصادی، در ایجاد تورم بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ناترازی بودجه سالانه طی ۴۰ سال گذشته اصلاح نشده است، ابراز کرد: مجلس و دولت‌ها باید طوری بودجه را تنظیم کنند تا درآمد و مخارج باهم تراز شود.

امام جمعه شاهرود: مهمترین عوامل تورم تراز نبودن نظام مالی و بودجه است

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه مجلس کنونی تصمیماتی در تراز کردن بودجه گرفت، اظهار کرد: مهار تورم با تراز بودجه باید بر اساس برنامه هفتم تا پایان سال محقق شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اصل مقابله و مهار تورم در این ۲ موضوع نهفته است، افزود: در راستای رشد تولید نیز باید تقویت تولید داخلی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار باشد و در این راستا خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود.

وی به سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار (دزفول) اشاره کرد و گفت: امروزه ایثار و مقاومت کلیدواژه پیروزی‌های بعدی و فتح خرمشهر‌های فرهنگی و اقتصادی است. درس مقاومت و ایثار برگرفته از خرمشهر و دزفول را باید برای همه مردم به ویژه جوانان و نسل آینده تبیین کرد.

خطیب جمعه شاهرود به سیاست خارجی کشور اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» در سیاست خارجی استوار است.

وی با بیان اینکه این سه اصل می‌تواند در مبارزه با نقشه‌های دشمنان نیز تاثیر گذار باشد، ابراز کرد: امروزه دشمنان به هر دسیسه‌ای برای مقابله با پیشرفت ایران اسلامی متوسل می‌شوند.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: حق آبه ملت ایران از رود هیرمند بر اساس معاهده سال ۱۳۵۱ با افغانستان تعیین شده است که باید این امر با تدبیر مسوولان محقق شود.

برچسب ها: نماز جمعه ، مهار تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.